De jongerenvakbond

ABVV-Jongeren regio Antwerpen

Laat je niets meer wijsmaken! Een studentenjob, de school verlaten, stage lopen, deeltijds gaan leren en werken of een studietoelage aanvragen? Belastingen, groeipakket, sociale zekerheid, de papierwinkel? Je rechten en plichten? Wij zijn jouw vakbond.

Jouw rechten

ABVV-jongeren is dé vakbond voor studenten en scholieren. Ook als je op zoek bent naar je eerste job of je zit in de beroepsinschakelingstijd, kan je bij ons terecht. Op al je vragen over je rechten en plichten geven wij met plezier een antwoord. Wij ondersteunen jou bij de eerste stappen op de arbeidsmarkt. Dit kan als jobstudent of na het afstuderen, op zoek naar je eerste job. Informatie of advies over duaal leren en stages kan je ook bij ons vinden.

Ben je jobstudent?

Heb je een vraag over je studentenjob? Dan ben je bij het juiste adres. Bij problemen op de werkvloer met je werkgever of collega’s kan je bij ons terecht. Als ABVV-jongere geniet je van het volledige pakket aan gratis rechtsbijstand door onze centrales en onze juridische dienst. Rond vragen over je contract of loonbrief kan je ook bij ons terecht.

Ben je afgestudeerd?

Net afgestudeerd, maar geen idee wat je nu net te wachten staat? Wij leggen je stap voor stap uit wat je moet doen. Informatie over de VDAB, solliciteren, je eerste contract, … kan je bij ons vinden.

Brochures

Je hoeft niet altijd bij ons langs te komen voor informatie. Met onze brochures kunnen we je alvast een eind op weg helpen:

• Op zak (de school verlaten)
  • Deeltijds leren werken
  • Jobstudenten
  • en andere

Allemaal informatie gratis en voor niks.

Gratis, zonder addertjes onder het gras

• Lid worden van ABVV-jongeren is gratis.
  • Leden krijgen de beste informatie over jobstudenten, duaal leren, afstuderen en jeugdvakantie.
  • Als lid krijg je niet alleen alle informatie over je rechten en plichten. Als het moet helpen we je je rechten af te dwingen (ook met rechtsbijstand).
  • Zodra je na je studies een job vindt of een uitkering ontvangt, krijg je van ons volledig vrijblijvend alle informatie over de voordelen van betalend lid worden van het ABVV.

Word nu snel en gratis lid van ABVV-Jongeren!

ABVV-Jongeren regio Antwerpen

ABVV-Jongeren regio Antwerpen | Ommeganckstraat 35 | 2018 Antwerpen
Tel. 03 220 67 23 | jongeren.antwerpen@abvv.be

Contact